Błąd 01039 czujnik temeratury G2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spiker79
    Classic
    • 2013
    • 14

    Błąd 01039 czujnik temeratury G2

    Witam
    W piatek założyłem gaz, gazownik stwierdził że muszę zmienić swiece, najlepiej jednoelektrodowe, zmieniłem więc na takowe ngk. Efekt był bo na starych na gazie nie dało się jeździć. I w tym momencie pojawił się problem... Gdy stoję na krzyżowkach obroty faluja i po czasie gasnie, dzieje się tak nie zawsze, najczęściej po krótkim odcinku(czasami tez na benzynie). Tak jakby podciśnienie głupialo. Przy nagłym przyspieszeniu podobny problem... Gubi obroty i albo gasnie albo po czasie zaczyna jechac, dzieje się tak tylko przy nagłym wcisniecu gazu, przy łagodnej jeździe jest ok. I teraz pytanie... W czym problem? Podciśnienie? dolot? Gdzie szukać?
    Pozdrawiam
    Sebastian
  • maryjan112
    Classic
    • 2012
    • 34

    #2
    Błąd 01039 czujnik temeratury G2

    Witam

    Od jakiegoś czasu wariuje mi wskazówka temperatury (czasami po prostu się nie podnosi). Wczoraj podłączyłem się pod VAGA i pokazał mi błąd "01039- Coolant Temerature Sensor (G2) 30-10 open or shrt to B+-Intermittent".
    Z tego co wyczytałem to czujnik G2 jest czujnikem termperatury połączonym z zegarami. Nie mam tylko pojęcia gdzie on się znajduje. Z tego co się orientuję to główny czujnik temperatury (ten cztero-pinowy) to czujnik G62.
    A gdzie mam szukać czujnika G2? Rozumiem, że wymiana tego czujnika powinna rozwiązać problem?


    Ktoś się orientuje i podpowie?
    Z góry dziękuję za pomoc

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      maryjan112, G62 to właśnie zespolony czujnik G2 i G6 chyba
      także dobrze namierzyłeś - sprawdź wiązkę i wtyczkę lub czujnik do wymiany
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        ten czteropinowy czujnik to de facto dla komputera dwa czujniki: G2 - wskazania na licznik dla oczu kierowcy + G62 - wskazania dla sterownika. można jeździć z niesprawnym G2 (wskazówka leży), ale z niesprawnym G62 jest dużo trudniej (przede wszystkim złe dawkowanie paliwa).
        no i nie masz wyjścia - wymieniasz oba naraz tylko nie pchaj się w podróby

        Komentarz

        • maryjan112
          Classic
          • 2012
          • 34

          #5
          "Oba naraz"?- czyli po prostu wymieniam czujnik temperatury (cztero-pinowy)? Tak to rozumiem.
          "Nie pchać się w podróby"?- czyli kupić nowy czujnik w ASO (żadnych innych z intercars nawet uznanych firm nie ryzykować)?

          Ostatnie pytanie mam jeszcze co do sprawdzenia wiązki przewodów do zegarów.
          Kiedyś w starym golfie aby ją sprawdzić zwierałem kabelkiem piny na wtyczce do czujnika i jak była wiązka dobra to czujnik wychylał sie na maxa. Taki sposób sprawdzi się też w Octavce? A jeśli zewrę nie te piny co trzeba to nie trafi mi szlag komputera?

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            maryjan112, szlag nie trafi, możesz próbować
            czujnik nie koniecznie z ASO, może być z allegro, ale bosch lub pierburg
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • maryjan112
              Classic
              • 2012
              • 34

              #7
              Wielkie dzięki

              Komentarz

              • Valdijo
                Classic
                • 2010
                • 22

                #8
                Cześć koledzy - jestem na forum już jakiś czas ale jak dotąd awarie mnie omijały dlatego tylko się przywitałem Z tego co czytam mógł mi paść jeden z czujników mianowicie G2 -opiszę problem - od jakiegoś czasu zauważyłem że wskazówka ( na desce ) od temperatury cieczy rośnie wraz z tem .silnika do 90 stopni , a po jakimś czasie opada na zero.Tak robiło sie coraz częściej , a teraz wcale nie drgnie , leży na 0. Obmacałem zbiornik z płynem chłodzącym jest ciepły ( po jeździe oczywiście )jeśli chodzi o spalanie to też jest w normie , i na wyświetlaczu nie ma żadnych błędów - i jak by to był zespół czujników G2,G6 to powiedzcie gdzie sie znajduje ten zespół i jak najłatwiej sie do niego dobrać. Wspomnę jeszcze iż nigdy , jak użytkuję tą octavię nie załączył mi się wentylator chłodnicy zawsze stawał na 90-ciu stopniach , auto z salonu jestem jedynym właścicielem , aha z tego co piszecie mogą też być problemy na złączach ( pinach ). Proszę zapodajcie wasze opinie na ten temat - Dzięki

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Valdijo, moja opinia jest taka:
                  ten czujnik temperatury - to dwa czujniki, dwa niezależne obwody w jednej obudowie. najprawdopodobniej jest tak, że część odpowiedzialna za wysyłanie informacji na zestaw wskaźników (=G2) padła, a część odpowiedzialna za informacje dla ECU (=G62) jest sprawna i ECU nawet nie wie -bo nie musi- że cośtam jest niesprawne.

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10960
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    podłącz kompa i powinno wyjść, co jest nie tak
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Wyglada na czujnik temperatury.... opisywałm jak sprawdzic VCDSem czy to czujnik swiruje czy termostat - ale objaw ktory opisujesz bardziej wskazuje na czujnik.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • hermioli1
                        Rider
                        • 2009
                        • 322

                        #12
                        Masz tu zdjęcie komory silnika. Czujnik zaznaczony czerwoną strzałką(mniej więcej). Czujnik jest z tyłu bloku silnika pod tym gumowym czarnym wężem. Najlepiej jest zdjąć osłonę górną silnika i odpiąć wąż dolotowy od filtra powietrza. Czujnik zapięty jest plastkową wsuwką. Pamiętaj żeby wystudzić silnik, i odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego co by obniżyć ciśnienie w układzie. Wszystko się da zrobić, nawet i pod blokiem. A co do samej wymiany:

                        W pierwszej kolejności nie zawracaj sobie głowy tym jak zdjąć kostkę z czujnika.

                        Naszykuj nowy czujnik, i nowy oring do niego, następnie delikatnie wysuń zapinkę starego czujnika, najlepiej małym płaskim śrubokrętem.

                        I teraz przyda się odrobina sprytu. Musisz szybkim ruchem wyjąć stary czujnik, i tak samo szybko z otworu po czujniku wyjąć stary oring. Nie przejmuj się starym czujnikiem. Po prostu puść go. Jest nie odpięty z kabla więc daleko nie poleci. Włóż następnie nowy czujnik, na który wcześniej nałóż nowy oring, zapnij zapinkę (może lepiej zabrzmi wsuwkę) i po zabawie. Litr płynu ucieknie, nie więcej jak będziesz :lol: szybki. Później zajmij się kostką. Wypnij ze starego czujnika wepnij na nowy, uzupełnij płyn i gotowe.

                        Przy trzeciej wymianie, robisz to z zamkniętymi oczami 8)U mnie po trzech godzinach postoju płyn był jeszcze gorący.

                        I jeszcze rysunek poglądowy z etki. Będziesz miał pogląd jak wygląda mocowanie czujnika.
                        Załączone pliki
                        W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                        Babka utonęła do góry kudłatką.
                        Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                        Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                        Komentarz

                        • Valdijo
                          Classic
                          • 2010
                          • 22

                          #13
                          Serdeczne dzięki moi drodzy szczególnie hermioli1 za bombastyczne opisanie co i jak - muszę się jeszcze dużo dowiedzieć i nauczyć z naszego forum - z tym problemem damy radę. Jeszcze raz dzięki :szeroki_usmiech

                          [ Dodano: Pią 19 Paź, 12 17:17 ]
                          Panowie wielka prośba , a mianowicie chciałem sobie wymienić czujnik G2 ale na początek chciałem ściągnąć kostkę i przemyć i zleksza przesmarować i tak zrobiłem.Przy zakładaniu kostki okazało się że coś przeszkadza i nie da się tego założyć na tyle żeby się ładnie trzymało ( prawdopodobnie skrzywił się jeden z pinów lub całkowicie złamał ) i dlatego uderzyłem do sklepu ale gość chciał mieć dokładny nr części to sprowadzi , a u mechanika podobnie były ale na kompie jakiś zielony i czarny , do tego oryginał za 62 zł a poza tym już zamykali , a trzeba płyn spuścić i wyciągnąć go - a ja jutro do pracy i tak siedem dni z rzędu - stąd moja prośba jaki jest nr tego czujnika czy zespołu czujników ,ewentualnie jakieś zdjęcie i sam bym se to zrobił ( stary by siedział na miejscu a do nowego podłączyłbym kostkę i byłby przygotowany , odbezpieczył bym sprężynę zrzucił stary oring założył nowy zamontował czujnik itp ) ale do tego jest mi potrzebna nowa odpowiednia część - z czym mam problemy. Kochani pomóżcie mogą być linki , nr czujnika czy co kolwiek , moja octavia rocznik 2003 TDI 90 koni ALH .Ewentualnie czy można tego poszukać w ETKA mam będe szukał choć będzie to mój debiut w poruszaniu się po ETKA. Dzięki
                          Temat nie aktualny - rozwiązałem problem - Dzięki

                          Komentarz

                          Pracuję...